Модернізація української економіки під впливом глобальних постіндустріальних тенденцій актуалізує пріоритетність розвитку наукоємних, високотехнологічних, інноваційних видів діяльності, що створює передумови для посилення конкурентних позицій на національному та глобальному ринках. В умовах сьогодення питання оцінки конкурентоспроможності ресторанів за спеціальними замовленнями (catering) є актуальним, адже висока конкурентоспроможність підприємства є головною умовою його діяльності та розвитку. Метою дослідження є оцінка конкурентоспроможності ресторанів за спеціальними замовленнями (catering) на ринку кейтерингових послуг України. У статті запропоновано методичні підходи до оцінки конкурентоспроможності ресторанів за спеціальними замовленнями (catering), що передбачають безперервність моніторингу, визначення їх параметрів, показників і критеріїв, вибір оптимальних методів оцінки. У процесі дослідження застосовано методи: соціологічного опитування, простого ранжування, інтегральної оцінки та факторний метод, а також системного підходу. Встановлено, що методичні підходи до оцінки конкурентоспроможності ресторанів за спеціальними замовленнями (catering) передбачають обґрунтування і розробку системи соціально-економічних індикаторів і критеріїв (якість продукції, якість обслуговування, якісно-організаційний склад персоналу, ефективність діяльності, ефективність управління персоналом, ціна) та включають комплекс показників, що дозволяють сформувати інтегральний показник конкурентоспроможності, який дає змогу враховувати об’єктивні відмінності у динаміці підприємств, умовах використання наявних ресурсів у процесі прогнозування та розвитку їх діяльності. Проведено комплексне діагностування на основі інтегрального індикатора конкурентоспроможності ресторанів за спеціальними замовленнями (catering), у ході якого було визначено, що його рівень має суттєву диференціацію згідно з показниками досліджуваних підприємств, які зумовлені як зовнішніми, так і внутрішніми чинниками, що уможливлює розробку стратегічних пріоритетів і конкретних заходів щодо формування іміджу підприємства та підвищення його конкурентоспроможності
інтегральний метод, ефективність діяльності, методичні підходи, інтегральний індикатор, секторний індекс, якість продукції, якість обслуговування