Для обґрунтування асортименту продукції підприємства виникає необхідність оцінити потенціал продукції з точки зору можливості підприємства виробляти дану продукцію, можливості споживачів задовольняти свою потребу у цій продукції і можливості ринку щодо забезпечення стратегічної позиції продуктів серед аналогічних товарів-аналогів конкурентів. У процесі дослідження використовувався структурно-логічний і причинно-наслідковий методи аналізу для визначення структури новизни товарів. Числовий метод прийняття багатокритеріальних рішень TOPSIS (Technique for Order Preference by Similarity to Ideal Solution) використовувався для ранжування товарного асортименту нових товарів за рівнем значущості новизни. Вагові коефіцієнти окремих складових для оцінки рівня значущості новизни на підприємстві визначались за методом аналізу ієрархій Т.Л. Сааті. У дослідженні було використано класифікацію новизни за її функціональною спрямованістю, відповідно до якої виділяють споживчу, ринкову та виробничу новизну товару. Значущість новизни для виробника означає відповідність товару його інноваційній стратегії розвитку, визначення його місця на ринку та перспектив подальшої діяльності. Значущість новизни нового товару для підприємства пропонується визначати як міру важливості рівня новизни товару для формування оптимального товарного асортименту в товарній інноваційній політиці підприємства. Для оцінки рівня значущості новизни товарів були запропоновані критерії новизни за її видами. За результатами дослідження було встановлено, що виробнича новизна характеризує рівень використання нових технологій на підприємстві, ринкова – позицію нового товару на ринку серед аналогів, а споживча – рівень і спосіб задоволення потреб споживача. Подальше дослідження має стосуватись розроблення відповідних методичних рекомендацій щодо формування товарного асортименту і управління ним на основі проведеної оцінки рівня значущості новизни
інновації, товарний асортимент, ринкова новизна, споживча новизна, виробнича новизна, товарна інноваційна політика