Електронна комерція, яка охоплює всі види торгівлі через Інтернет, стала перспективною сферою сучасного інтерактивного бізнесу в умовах високої конкуренції. Використання моделей електронної комерції B2B та B2C є надзвичайно важливим для безкризового розвитку суб’єктів господарювання. Метою дослідження є довести необхідність організаційних, виробничих та управлінських інновацій, що передбачають впровадження та використання моделей електронної комерції B2C та B2B, а також визначити основні джерела фінансування таких інновацій на підприємствах, що перебувають у кризовому стані. Для дослідження специфіки застосування моделей електронної комерції В2С та В2В як важливого напряму антикризового управління промисловим підприємством, було реалізовано такі методи і прийоми наукового дослідження, як системний підхід, аналіз та синтез, індукція та дедукція. Також застосовано такий процес управлінської діяльності, як прийняття управлінських рішень. Дослідження доводить, що розробка процесів управління, впровадження та використання моделей електронної комерції B2B та B2C може розглядатися як складова частина управління бізнесом при загрозі банкрутства. На практиці неплатоспроможні підприємства мають дуже обмежені можливості для впровадження моделей електронної комерції B2B та B2C, тому в такій ситуації дуже важливо визначити пріоритети та знайти власні резерви. Пріоритет внутрішніх джерел фінансування діяльності у сфері електронної комерції підприємств, що перебувають у кризовому стані, зумовлений таким: внутрішні джерела можуть бути мобілізовані за короткий час і, як правило, не вимагають значних капітальних витрат; мобілізація внутрішніх джерел зменшує залежність компанії від зовнішніх кредиторів, партнерів і контрагентів. Основним способом виявлення внутрішніх джерел фінансування проектів розробки, впровадження та використання моделей електронної комерції B2B та B2C є збір інформації про організацію, результати її діяльності, фінансовий стан і тенденції, аналіз фінансових показників. Розвиток світової економіки показує, що ті фірми, які не приділяють належної уваги електронній комерції, не мають шансу надовго утриматися на ринку. Розвиток моделей електронної комерції спричинює зміну структури економіки. Ефективна розробка, впровадження та використання моделей електронної комерції B2B та B2C визначає здатність компанії швидко адаптуватися до змінних зовнішніх умов і залишатися на ринку якомога довше
антикризове управління, електронна комерція, модель електронної комерції B2B, модель електронної комерції B2C