Глобалізаційні спрямування української економіки, розподіл земельних ресурсів, багатоукладність товаровиробників і радикальний злам майнових відносин суттєво позначилися на аграрному секторі та обсягах виробництва продукції. Розвиток фермерства за таких умов супроводжується комплексом фінансовоекономічних, матеріально-технічних і соціальних проблем. Це передбачає необхідність впровадження якісно нової концептуальної парадигми його розвитку. Мета даного дослідження полягає в обґрунтуванні перспективності та доцільності імплементації кооперативного маркетингу в фермерське бізнес-середовище. Завданнями дослідження визначено: ідентифікацію основних напрямів і тенденцій розвитку фермерських господарств; імплементацію в їх діяльність концепції обслуговуючої кооперації в поєднанні з маркетинговим інструментарієм та обґрунтування перспективності застосування для фермерів кооперативного маркетингу. У процесі дослідження було використано методи: синтезу, абстрактно-логічний і статистико-економічний. Визначено беззаперечно важливу роль фермерських господарств в аграрному виробництві. Підкреслено, що вони мають ряд конкурентних переваг, однак, наразі не можуть повноціно використати власний потенціал. Натомість, використання переваг сільськогосподарської обслуговуючої кооперації сприятиме встановленню довгострокової злагодженої співпраці та ефективної взаємодії в сільському соціумі. Запропоновано застосування кардинально нових підходів у господарюванні, основою яких є поєднання кооперативної ідеї та маркетингового інструментарію. Представлено методологічне осмислення застосування кооперативного маркетингу на сільських територіях і доведено перспективність такого підходу. Аргументовано, що реалізація концепції кооперативного маркетингу в площині фермерського бізнес-середовища сприятиме виникненню економічно міцних, конкурентоспроможних господарюючих одиниць, формуванню сприятливого підприємницького клімату та підвищенню добробуту населення
фермерська діяльність, сільськогосподарська обслуговуюча кооперація, маркетинг, концепція кооперативного маркетингу