В сучасних умовах конкурентної боротьби бренд виступає однією із головних передумов ефективного розвитку підприємства, дає можливість забезпечити виконання соціальних зобов’язань перед працівниками та суспільством, ідентифікувати продукцію або ж підприємство, виступає гарантом забезпечення якості продукції, формує позитивний імідж суб’єкта господарювання. Це обумовлює необхідність вивчення теоретичного та практичного досвіду можливостей використання бренду для підвищення конкурентоспроможності суб’єкта господарювання. Ще одним із чинників, що обумовлює актуальність даного дослідження, є обмеженість практичного досвіду у багатьох вітчизняних підприємствах управління брендами в умовах глобалізації економіки. Метою дослідження є встановлення ролі брендингу у підвищенні ефективності господарювання вітчизняних підприємств. До ключових завдань віднесено: окреслення характерних рис сталого розвитку підприємства; визначення ступеня впливу бренду на ефективність розвитку суб’єкта господарювання; розгляд порядку взаємозв’язку брендингу та соціальної відповідальності в сучасних умовах конкурентної боротьби; доведення важливості ідентичності бренду, шляхом детального узгодження персоналізації. Методами дослідження стали: монографічний, порівняння, аналізу та графічний. Визначено, що основною передумовою сталого розвитку вітчизняних підприємств в умовах глобалізації економіки, обмеженості ресурсів, розвитку технологій є процес управління брендом. Бренд, в майбутньому, стане однією із основних конкурентних переваг суб’єктів господарювання. Пріоритетним, при цьому, буде затребуваність, простота та «людяність» бренду, а не технології. Доведено, що для захисту репутації свого бренду, бізнес має визнати, що його успіх вимагає цілісного підходу до просування свого товару чи послуги, включаючи, при цьому, більшу соціальну відповідальність. Репутація підприємства та корпоративна приналежність часто впливають на здатність суб’єкта господарювання працювати за межами країни або впливати на поведінку споживачів. Перспективами подальших досліджень у даному науковому напрямі є застосування цілісного підходу в брендингу: від розробки бренду до реалізації маркетингових програм. Водночас, доцільним є вивчення впливу внутрішнього та зовнішнього середовища на ефективність функціонування бренду
підприємство, бренд, соціальна відповідальність, управління, розвиток, суспільство, конкуренція, брендинг, ефективність